01:18 Картини природи у творах Т.Г. Шевченка. «Садок вишневий коло хати» |
Тема уроку: Картини природи у творах Т.Г. Шевченка.5 клас «Садок вишневий коло хати»
Навчальна мета: ознайомити учнів із поезіями Тараса Шевченка, де відтворено картини природи, розкрити настрої пейзажних творів поета, проаналізувати твір «Садок вишневий коло хати…»
Розвивальна: розвивати вміння виразно читати поезії, знаходити в них засоби мовної виразності, розвивати творчі здібності, зв’язне мовлення, мислення учнів. пізнавальні інтереси
Виховна: виховувати почуття прекрасного, любов до природи, захоплення красою природи
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
Обладнання: портрет Т.Г.Шевченка, ілюстративні матеріали, виставка творів поета, малюнків учнів; комп’ютерне забезпечення
Хід уроку
І.Організаційний момент ІІ.Повідомлення теми, мети, завдань уроку
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів 1.Слово вчителя: Діти , на попередніх уроках ви дізналися про дитинство Тараса Шевченка, його гіркі дитячі поневіряння. У початкових класах ви вивчали поезії цього видатного поета. Хотілося б послухати твори Тараса Шевченка у вашому виконанні. Зверніть увагу на ілюстровану виставку до творів Кобзаря.
2.Виразне читання учнями поезій Тараса Шевченка : «Зоре моя вечірняя» , « Реве та стогне Дніпр широкий», «Зацвіла в долині червона калина», «За сонцем хмаронька пливе»,»Сонце сходить, гори чорніють»
(використання ілюстрацій до творів Шевченка (комп’ютерна підтримка) 3. Бесіда з учнями: 1.Які почуття викликали у вас прочитані поезії? 2.Чи бачили ви вечірні зорі на небі? Опишіть їх. 3.А чи бачили ви розбурханий Дніпр?Які враження?
Учитель: усі, гадаю, ви бачили, як пливуть по небу хмарки, як сонце сходить, І чули, звичайно, як у ранковий час соловейко в садочку співає.. Такі чудові картини природи змалював Тарас Шевченко у своїх творах.
ІV.Повідомлення теми , мети, завдань уроку
V. Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу 1.Учитель: Ви, діти , уже знаєте , що Тарас Шевченко був ув’язнений у казематі.
2.Словникова робота- каземат-це приміщення, де тримали в’язнів. Там поет написав 13 поезій. Серед них і «Садок вишневий коло хати…»
3.Проблемне запитання: Як ви, діти, думаєте, що спонукало поета до написання вірша?
Учитель: Тарас Шевченко дуже любив природу. І описав її майстерно, зворушливо, з великою любов’ю.
4.Читання поезії «Садок вишневий коло хати» учителем, а потім – ученицею.
5.Бесіда-діалог : 1.Які картини виникли у вашій уяві.? 2. Які зорові, слухові образи є в поезії? 3. Визначте слова, що передають український колорит. 4. Що ви можете сказати про звичаї української родини на основі поезії? 5.Образ « коло хати» є символом чого? (спокою, захищеності)
6.А чи збираєтеся ви , діти, родиною влітку вечеряти на природі, у садочку? Опишіть таку картину (учнівські розповіді)
6.Робота з картиною до поезії «Садок вишневий коло хати» 7. Колективна робота з учнями: визначення теми, ідеї вірша ,рими
8. Загадка: Один десятирічний хлопчик дорікав мамі: «Чому ти не повезла мене весною в село до бабусі - я там таке пропустив!» Поміркуйте: що він пропустив?
9.Презентація малюнків до поезії «Садок вишневий коло хати»
Словесне малювання. Учитель: розгляньте свої малюнки. Використовуючи засоби мовної виразності, доповніть малюнок словесною характеристикою
10.Робота з художніми тропами. Доповніть текст власними епітетами й порівняннями: …вечір спадав на землю. Із саду линула… солов’їна пісня, неначе…хор зібрався на свій…концерт.. Затихли в … саду … солов’ї. …Зоря сяяла на … небі, неначе ….
VІ.Узагальнення вивченого
VІІ. Підсумки уроку. Домашнє завдання-вивчити напам’ять «Садок вишневий коло хати». |
|
Всього коментарів: 0 | |