01:32 Ускладнене просте речення. Систематизація й узагальнення знань учнів |
Тема уроку: Ускладнене просте речення.Систематизація й узагальнення знань учнівМета уроку: повторити, узагальнити, систематизувати знання учнів про просте речення; формувати вміння розрізняти прості речення, правильно їх інтонувати, розставляти розділові знаки ; удосконалювати вміння учнів робити синтаксичний розбір простих речень; розвивати зв’язне мовлення учнів; виховувати любов до природи , рідного краю
Тип уроку: урок узагальнення, систематизації набутих знань
Обладнання: підручник, картки, схеми
Хід уроку
І.Організаційний момент ІІ.Мотивація навчальної діяльності (повідомлення теми, мети, завдань уроку) Епіграф: О мій прекрасний рідний краю, За тебе кращого нема, я знаю Н.Смаль ІІІ.Актуалізація опорних знань учнів 1.Лінгвістичний діалог із класом (за схемою) Відповіді учнів: -за метою висловлювання просте речення буває… ( розповідне, питальне, спонукальне).
-За наявністю головних членів…( односкладні, двоскладні).
-За емоційним забарвленням…(окличне, неокличне).
-За наявністю другорядних членів…( поширене, непоширене)
-За висловленням думки …(повне, неповне).
-За наявністю ускладнювальних компонентів… ( ускладнене, неускладнене).
2.Робота з таблицею: -Просте речення може ускладнюватися… ( однорідними членами речення, звертанням, вставним елементом, відокремленим членом). ІV. Закріплення здобутих знань та формування практичних умінь і навичок( тренувальні вправи)
1. Установити відповідність : визначити, чим ускладнене просте речення. Поставити розділові знаки
1.Жовтіють повсюди кульбаби, перші весняні квіти наших полів. 2.Десь далеко, із-за темного соснового лісу, обізвався грім. 3.Луги, струшуючи срібну росу, розляглися співами своїх соловейків. 4.Село, оповите тишею, дихало пахощами квітучих садків
А- відокремлене означення Б- відокремлена обставина В- відокремлена прикладка Г- відокремлений уточнювальний член речення 2.Інтерактивна вправа (робота в парах ): Утворити варіанти поданого речення: Такої пізньої весни ще не було
1 пара: ускладнити речення однорідними членами речення. 2 пара: ускладнити речення вставним словом. 3 пара: ускладнити речення відокремленим означенням.
3. Творче конструювання: З кожної пари наведених простих речень утворити речення з відокремленими членами:
1.Холодний вітер проймав наскрізь. Він був різкий і поривчастий. 2.Яблуня вкрилася білим пахучим цвітом. Вона звеселяла весняний садок. 3.Довкола села простягся вічнозелений сосновий ліс. Він є джерелом багатства і краси. 4.Святим для мене є матусин рушник. Рушник заквітчаний зеленим барвінком і червоною калиною.
4. Повторення схеми розбору простого речення 5. Робота біля дошки. Синтаксичний розбір речень:
1.У калині, кажуть, цілюща сила й чарівна краса. 2.Спить моє рідне село, оповите серпанком нічним (індивідуальна робота)
6.Усний синтаксичний розбір простого речення:
Слався, рідна земле моя, рясними садами, квітучими полями. ( повторення: односкладні речення; розділові знаки при звертанні)
7.Робота з епіграфом :пояснити розділові знаки . Визначити, чим ускладнене просте речення. Завдання: дібрати синоніми до «рідний край»).
V.Узагальнююча вправа: орфографічний практикум: пояснити розділові знаки в реченнях: 1.Здається я ще ніколи не помічав такої чаруючої краси на Десні. 2.У тих піснях оживає і босоноге дитинство і матусина пісня колискова тихе надвечір’я і біленька вишня в саду. 3.Про тебе рідний мій краю пісня щира лине й серце мені звеселяє.
VІ.Домашнє завдання:
Високий рівень: написати творчу роботу «Моє рідне село», використовуючи ускладнені прості речення
Достатній рівень: підручник, стор. 250, завд.28, поставити розділові знаки
Середній рівень: побудувати прості речення зі звертаннями та вставними словами
VІІ.Мотивація оцінок .Підсумки уроку. |
|
Всього коментарів: 1 | |
| |